Op weg naar de jungle.... - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Rens Boeijen - WaarBenJij.nu Op weg naar de jungle.... - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Rens Boeijen - WaarBenJij.nu

Op weg naar de jungle....

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

23 Januari 2013 | Brazilië, Manaus

De dag nadat ik in Argentinië de watervallen ging bekijken ben ik dus nog naar de Braziliaanse kant gegaan. Erg mooi weer, dit keer vooral een panorama view, maar dit kon toch niet tippen aan dat geweld waar je bovenop stond in Argentinie. Verder was ik nog naar de grootste stuwdam ter wereld gegaan en heb een erg Amerikaans verhaal aangehoord hoe knap het is dat Brazilie dit project heeft afgerond en hoe het zorgde voor veel nieuwe flora en fauna.
Dat ze overal het positieve van inzien hier is wel duidelijk, want 200 kilometer regenwoud onder water laten lopen goed voor het milieu???? Maar goed, de Brazilianen vonden het geweldig en klapten bij elk record dat werd genoemd.
Ik moet zeggen dat het er ook wel indrukwekkend uitzag, maar dat ding bleef toch vrij stuwdamachtig.....

Na nog een avondje caipirinha's gedronken te hebben in de hostelbar en een ochtend in het zwembad en in de hangmat te hebben gelegen ging ik dinsdag 22-01 naar Manaus, de hoofdstad van de Amazone. Het is een stad van 2 miljoen inwoners, maar je kunt goed merken dat je hier omgeven bent door jungle. Het is verschrikkelijk heet en benauwd, ja, nog warmer dan ik de laatste dagen gewend was! En het rook zelfs op het vliegveld al naar jungle, haha. Hier struin ik nu een dagje rond bij koloniale gebouwen en marktjes. Ook heb ik me georienteerd op de jungletours. Morgen ga ik, voor 4 dagen met een groep van 6, hikend, varend en rijdend de jungle in en ga dan nog samen met de gids 3 dagen ultiem survivallen en krokodillen vangen, tenminste, ik hoop dat hij dat goed heeft begrepen ;) Ik check jullie volgende week weer, tjusss!!

  • 23 Januari 2013 - 20:38

    Ria Van Den Hoek:

    Ha liefie,
    Het klinkt weer zeer avontuurlijk. Wil je er wel voor zorgen dat je heelhuids thuiskomt. In de maag van een krokodil heb ik niks meer aan je.
    Heel veel plezier, ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Kus, mama

  • 27 Januari 2013 - 20:02

    Joost:

    veel plezier;, lijkt me allemaal heel spannend en zeer leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Manaus

Rens

Het gaat een reis worden van een maand of 3 naar oa Thailand, Myanmar, Maleisie, Cambodja en Laos. In februari ga ik 6 maanden werken in een verslavingskliniek in de Filipijnen

Actief sinds 07 Nov. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 22749

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 16 Februari 2013

Brazilie

05 November 2009 - 15 September 2010

ZO Azie

Landen bezocht: